En presentation

En blogg har en början, och denna blogg börjar med en presentation, även om de flesta av er som läser redan vet vem jag är.

Jag heter Therese, jag är 20 år och född i Bollnäs där jag också växt upp. På min tjugonde födelsedag tog jag mitt pickopack och flyttade in med min pojkvän, sambo, fästman, Johannes (Hannes).
Jag är en människa som verkligen vill ha ordning, men är världens slarvigaste människa så jag lever oftast i ett kaos. Jag är rädd att säga fel saker och undrar ofta över vad andra tycker och tänker. Jag är min största kritiker.
Jag har två lägen när jag gör saker, endera är jag supernogrann eller så gör jag det inte alls. P-U-N-K-T.
Jag har inget stort fritidsintresse som jag verkligen brinner för, vilket är lite synd. Förut läste jag mycket böcker och försökte skriva lite själv, men jag tycker inte att jag skriver bra längre så det är inte roligt. Jag kan knappt stava längre. Ibland pysslar jag lite, ofta i lera, men jag är inte tillräckligt duktig för att tycka det är kul. (Just ja, nämnde jag att jag vill vara duktig på allt innan jag tycker något är roligt?)
Jag är arbetslös. Inga kommentarer på det.
Jag och Johannes träffades för allra första gången i juni någon gång, förra året. I juli blev vi ett par, i augusti flyttade jag in, i september förlovade vi oss. Hade allt det här hänt någon annan så hade jag höjt ett fördomsfullt ögonbryn, men nu hände det mig och nu förstår jag hur impulsivt kärlek kan vara.
Men den största nyheten kom i november när vi fick reda på att vi skulle bli föräldrar. (Antar att ni höjer ett eller kanske två fördomsfulla ögonbryn när jag säger att det var helt planerat. Eller ja, så planerad som ett barn kan vara.)
I augusti beräknas vår lilla Böna. (Bönan har blivit "projektnamnet" då vi inte vet vem som gömmer sig därinne.)
Jag har haft alldeles för många bloggar genom åren, hade en nyligen som jag stängde ner, men jag får alltid blogg-abstinens.
Detta blir min sista blogg. Min sista blogg som bara jag, innan jag blir mamma. (Fast alla fattar ju att bloggen enbart kommer handla om bönan iallafall, bloggnamnet är ändå lillebonan-lillebönan.)


Blivande mama!



Kommentarer
Postat av: thess

Roligt att du skriver igen :) och en riktig läcker mama är du! ;-)

2012-03-28 @ 17:01:59
URL: http://thereshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0